
KARLOVY VARY | Pro Adélu Bolváriovou se podnikání rovná svobodě, chce se zaměřit na pasivní příjem

NEJDEK, okr. Karlovy Vary | Jako
markeťačka živící se na volné noze aktuálně využívá byznysově příznivější
prostředí života v hlavním městě, ale nad rodným Karlovarském hůl rozhodně
nezlomila. I proto, že už se párkrát do role inspirátorky dostala, ráda by se v tomto
směru promítla i doma.
Kdyby ji chtělo Karlovarsko
přitáhnout, mělo by zapracovat na nabídce příležitostí k potkávání se
podnikatelů. Networking je pro malou podnikatelku naprosto zásadní věcí.
Odkud pocházíš?
Z Nejdku v okrese Karlovy
Vary.
Kde teď žiješ?
V Praze.
Další INSPIRÁTORY z Karlovarska
najdete zde, z Prahy zde.
Co je na životě v Praze
nejlepší?
Praha má bezkonkurenční
možnosti – množství akcí, networkingů, lidí... Za můj region ale považuji
Karlovy Vary, kde bych chtěla inspirovat víc a některé možnosti přinést i tam.
V jakém oboru podnikáš?
V marketingu.
Popiš nám trochu více svoje
služby.
Jsem content markeťačka –
píšu články, případovky, textuju weby, tvořím obsah na sítě, do newsletterů
nebo kamkoli online. Aktuálně už se věnuju spíš marketingovým konzultacím,
poradenství a mentoringu.
Co považuješ za svůj
největší byznysový úspěch, který by mohl inspirovat ostatní podnikatele?
Od samého začátku jsem byla
na podnikání sama a musela jsem si projít touto cestou úplně od začátku. Díky
tomu jsem se toho ale spoustu naučila a inspirovala tak ostatní lidi, kteří o
freelancingu uvažovali. Za svůj největší úspěch proto považuji skutečnost, že
mi spousta mladých lidí psala o radu, tip nebo zkušenost ze života na volné
noze a já jim dokázala v lecčem poradit, aby jejich rozhodování nebo začátky
podnikání nebyly tak těžké.
A co bylo na startu
podnikání to nejtěžší?
Paradoxně začátek šel sám.
Na volnou nohu jsem se rozhodla jít hlavně proto, že mě poptávali klienti sami.
Jenže první zakázky skončily a já si uvědomila, že mám IČO, ale žádné nové
klienty. Tohle hledání dalších a dalších klientů považuju dodnes za jednu z
největších výzev freelancingu, obzvlášť když jste člověk, co se nerad prodává.
Ehm, proběhla na začátku
tvého byznysového příběhu nějaká příprava byznys plánu nebo jsi do toho šla po
hlavě?
Podnikat jsem začala ve
svých 21 letech, kdy jsem ani nevěděla, co je byznys plán. Založení
živnostenského listu jsem měla podložené rozběhlými zakázkami (nechtěla jsem
pracovat načerno), rozhodovala jsem se na základě aktuální situace. Pak jsem
postupně pronikala do světa freelancingu čím dál víc a nyní byznys plány tvořím
na bázi roku i čtvrtletí.
Co ti v podnikání přináší
největší radost?
Svoboda. Není to práce jako
taková, ale to, co díky podnikání můžu dělat mimo práci. Můžu pracovat
odkudkoli, kdykoli, pro kohokoli a za jakoukoli cenu. Jsem sama sobě šéfem a i
když je občas těžké se k něčemu "dokopat", stojí to za to.
Jaké máš další podnikatelské
ambice?
Chtěla bych vytvořit byznys
model, který nebude tolik závislý na mém čase a umožní mi vydělávat, i když
zrovna nepracuju.
Kde čerpáš pro své podnikání
inspiraci?
U ostatních podnikatelů – ať
už z osobního kontaktu a networkingu, tak z podcastů nebo jejich obsahu na
LinkedInu.
Co ti k podnikání v rodném
regionu chybí?
Kdybych bydlela v
Karlovarském kraji, byla bych limitovaná žalostným nedostatkem akcí pro
podnikatele nebo mladé lidi. Networking je podle mě v podnikání velkou pomocí a
inspirací, většina akcí se ale odehrává v krajských městech. A Karlovy Vary v
tomto ohledu dost zaostávají.
Co bys dělala, kdybys
nepodnikala?
Nejspíš bych pracovala v
cestovním ruchu nebo někde se zvířaty. Když má ale člověk mindset podnikatele,
jeho mysl neustále vymýšlí, co by mohl vytvořit, jak by mohl něco zlepšit apod.
Nejspíš už jsem nezaměstnatelná. :D
Co bys udělala jinak, kdybys
měla začínat znovu?
Volila bych pečlivěji obor,
který dělám. Neptala bych se sama sebe "co mě baví", ale spíš "v
čem jsem opravdu dobrá". Když děláte, co vás baví, časem se z toho stane
prostě jen práce. Když ale děláte to, v čem jste opravdu dobří, začne vás to
bavit taky, rychleji porostete a ještě za to dostanete skvěle zaplaceno.
Chceš něco lidem ve tvém
REGIONU vzkázat?
Buďte proaktivní, scházejte
se s lidmi, snažte se mezi sebou vzájemně hledat inspiraci a podporu. To, co
řešíš ty, mohl už dřív řešit někdo jiný.
Kde můžeme tvoje podnikání
sledovat?
LinkedIn: adela-bolvariova.
Kamil Kavka


