JESENÍK | První jesenický barber Bořek Slezák se rozpovídal o tom, jak se jeho týmu v Jeseníku podniká

31.07.2025

JESENÍK, okr. Jeseník | Bořek Slezák a jeho spolupracovníci Jarda s Adélou ze známého pánského kadeřnictví U Borise Original Barbershop dokázali, že i v menším městě může vyrůst značka s charakterem, kam si kluci a chlapi chodí nejen pro skvělý střih, ale i pro zážitek.

Bořek v rozhovoru vypráví o začátcích bez byznys plánu, o budování zákaznické důvěry i o tom, proč je pro něj důležité zůstat autentický. A taky o tom, že barbershop není jen o nůžkách, ale hlavně o přístupu a komunitě.

Bořku, odkud pocházíš?
Z Vrbna pod Pradědem.

Kde teď žiješ?
Pořád ve Vrbně pod Pradědem.

Takže do práce denně dojíždíš?
Jo, denně pendluju do Jeseníku.

V jakém oboru podnikáš?
Jsem barber – věnuju se pánskému holičství.

Popiš nám trochu více svůj podnik.
U Borise Original Barbershop je čistě pánské holičství přímo v srdci Jeseníku. Děláme precizní střihy, ale jde nám o víc – o zážitek, který si od nás klient odnese. Chceme, aby to pro něj bylo víc než jen služba. Místo, kde vypne hlavu, dá si něco k pití a ví, že je v dobrých rukou.

Co považuješ za svůj největší byznysový úspěch, který by mohl inspirovat ostatní podnikatele?
Asi to, že jsme dokázali v Jeseníku vybudovat místo, které má vlastní atmosféru a kam se chlapi fakt rádi vrací. Nejde jen o střih, ale o pocit, který si od nás odnesou.

Když k nám jezdí lidi i z větších měst, často desítky až stovky kilometrů, je to pro mě obrovská pocta. Ale nejvíc si vážím toho, že máme klienty, kteří se vrací roky – a nejen kvůli mně, ale i kvůli Jardovi nebo Adél. To je pro mě známka důvěry a toho, že to, co děláme, má smysl.

Děláme to srdcem, každý z nás trochu jinak, ale všichni máme společný cíl – dělat to poctivě a s respektem ke každému, kdo k nám přijde. A podle mě je tohle největší výhra.

Co bylo na začátku podnikání vůbec to nejtěžší?
Určitě začátek samotný – nikdo tu tehdy neznal barbershop jako koncept. Lidi byli zvyklí skočit si na "rychlý střih" do kadeřnictví. My jsme přišli s úplně jiným přístupem: klid, individuální péče, zážitek. Musel jsem lidi přesvědčit, že to má hodnotu.

Bylo to náročný – nejistota, velká investice, otázka, jestli to vůbec v Jeseníku bude fungovat. Ale šel jsem do toho s přesvědčením, že pokud to chybí mně, určitě to chybí i ostatním.

Dneska už je to jiné – máme svoji komunitu, lidi nám důvěřují. A přibyli i skvělí parťáci – Jarda a Adélka, kteří posunuli náš barbershop zase o kus dál.

Ehm, proběhla na začátku tvého podnikání nějaká seriózní příprava byznys plánu nebo jsi do toho šel po hlavě?
Upřímně? Šel jsem do toho dost po hlavě. Jasně, udělal jsem si nějaký základní propočty, kolik potřebuju střihů, aby to dávalo smysl… ale žádný tabulkový plán nebo marketingová strategie se nekonala.

Hnala mě hlavně chuť něco udělat jinak. Věděl jsem, že chci postavit podnik, který bude stát na poctivém řemesle, osobním přístupu a dobrém pocitu. A když máš tohle, ten plán si po cestě stejně vybuduješ.

Dnes bych možná pár věcí udělal jinak, ale nelituju ničeho. Ten "skok po hlavě" mě nakopl a drží mě to dodnes.

Jaké máš další podnikatelské ambice?
Nechci být největší – chci být nejlepší v tom, co děláme. A hlavně pořád růst a zlepšovat se.

Chtěl bych U Borise dál posouvat jako značku, která je zárukou kvality, pohody a férového přístupu. Možná jednou přidáme nové služby, nebo upravíme prostory, aby ten zážitek byl ještě lepší. Baví mě i myšlenka předávat zkušenosti dál – třeba jednou vychovat nové barbery.

Ale nechci, aby se z toho stala továrna. Pořád si hlídám, aby to mělo srdce, styl a radost. Bez toho bych to dělat nechtěl.

Kde čerpáš pro své podnikání inspiraci?
Nejvíc mě inspirují sami klienti. Když vidím, co jim dělá radost, co je baví, co jim chybí – snažím se na to reagovat. Zpětná vazba je pro mě klíčová.

Sleduju trendy v barberingu, ale nehoním se za každou novinkou. Chci, aby všechno, co u nás děláme, dávalo smysl i v rámci Jeseníku. Nepotřebuju kopírovat svět – chci si ho přizpůsobit.

Hodně mě inspirují i jiní poctiví řemeslníci, lidi, co to dělají s láskou. A velkou roli hraje i příroda kolem – ten klid, autenticita, čistota. Snažím se to přenášet i do práce.

Jak se ti tady v regionu podniká?
Je to výzva i výhoda. Na jednu stranu je tady menší trh, musíš víc makat, aby ses prosadil. Na druhou stranu si tady lidi váží osobního přístupu. Když si tě oblíbí, zůstávají věrní.

Tady máš šanci vybudovat něco s opravdovým přesahem – lidi tě znají, mluví o tobě, doporučují tě dál. To ve velkém městě často nezažiješ.

A navíc – je to moje doma. Dává mi to smysl právě tady.

Chceš něco lidem na Jesenicku vzkázat?
Chtěl bych všem fakt moc poděkovat. Bez vás by to nešlo. Díky tomu, že k nám chodíte, doporučujete nás a podporujete, můžeme dělat práci, kterou milujeme.

Chtěl bych vás i povzbudit – podporujte místní podniky. Každá návštěva, sdílení nebo i dobré slovo má obrovskou sílu. Společně tady můžeme vytvořit místo, kde to bude žít, kde si lidi pomáhají a kde má smysl podnikat.

Ať už k nám přijdete na střih, drink nebo jen pokec – jste u nás vždycky vítáni.

První jesenický barbershop U Borise slaví pět let. K výročí svým zákazníkům nadělil lákavý věrnostní program. Spoustu slev a výhod, které navíc bezezbytku tvoří lokální podniky. Je to pomyslné razítko na slova zakladatele barbershopu Bořka, když hovořil o důležitosti vzájemné spolupráce podnikatelů v regionu.

Kamil Kavka