BRNO | Eva Votápková píše reklamní texty a zároveň buduje vlastní značku oříšků

09.10.2025
Eva Votápková
Eva Votápková

KOBYLNICE, okr. Brno | Eva Votápková ve svém podnikání nahání pomyslné dva zajíce, ale zvládá to díky podpoře rodiny a hlavně proto, že oba její projekty ji totálně baví. Živí se jako copywriterka na volné noze píšící pro své klienty všemožné texty a vedle toho pro své zákazníky vyrábí oříšky všemožných příchutí. S nimi drží certifikát 'Brněnsko – originální produkt' a těší se z růstu značky EVoříšky.

My jsme se jí na oba projekty zeptali, protože nás ta schopnost přepínání mezi nimi zajímá. Zdá se, že jakmile člověk definitivně zamíří na volnou nohu a dělá, co ho baví, je schopen zvládat víc.

Odkud pocházíš?
V Kobylnice v okrese Brno-venkov.

Kde teď žiješ?
Tamtéž.

Co je na místě, kde teď žiješ, nejlepší?
Obec Kobylnice leží na okraji regionu Brno-venkov, nabízí výhodnou dostupnost do Brna a zároveň klid venkova. V obci se pořádá řada společenských, kulturních a sportovních akcí pro všechny generace. Jako členka mediální komise v Kobylnicích aktivně sleduji i se podílím na místních aktivitách.

Vím, že podnikáš ve dvou oblastech, jaké to jsou?
Působím jako lokální producentka se značkou EVoříšky a jako copywriterka a kreativní specialistka pod značkou Ekopi.

Popiš nám trochu více obě tvoje aktivity.
EVoříšky jsou pražené oříšky v sladké, bezcukrové i slané variantě, dostupné v unikátních i tradičních příchutích, například kávové mandle, kešu vanilkový rohlíček či BBQ mandle. Balíčky EVoříšků lze opatřit firemním logem, což je ideální řešení pro dárky pro zaměstnance, obchodní partnery či blízké. Díky opakovaně uzavíratelnému obalu typu doypack jsou EVoříšky praktickou svačinkou na výlety.

Pod značkou Ekopi se od roku 2011 věnuji copywritingu, včetně tvorby webových textů, sloganů, blogových příspěvků a obsahu pro sociální sítě. S klienty konzultuji komunikační strategie a školím je v oblasti online marketingu.

Co považuješ za svůj největší byznysový úspěch, který by mohl inspirovat ostatní podnikatele a klidně se vyjádři k oběma svým projektům?
U EVoříšků jsem získala certifikát 'Brněnsko originální produkt' za kvalitu, lokálnost a originalitu a ochrannou známku pro značku. Zvlášť úspěšný je kešu vanilkový rohlíček, který se díky vysokému zájmu zákazníků stal součástí celoroční nabídky. Potěšilo mě, že kavárny, farmářské prodejny i firmy oslovují EVoříšky jako atraktivní produkt pro své zákazníky či jako originální dárky pro zaměstnance.

Pro Ekopi mám rovněž ochrannou známku. Spolupracovala jsem na projektech pro firmy jako Teplárny Brno, reklamní agentury i individuální podnikatele. Nejvíce mě baví vytváření sloganů, například 'Naše šaty sluší, až z nich srdce buší' pro návrhářku šatů, a přednášení či školení pro platformu Pro podnikavé.

Co bylo na startu podnikání vůbec to nejtěžší?
Nejtěžší bylo odhodlání a postavení se na vlastní nohy – získat sebejistotu, že má smysl jít touto cestou. Copywriting jsem provozovala řadu let jako zaměstnankyně, až následně jsem rozšířila činnost o pražení oříšků.

Proběhla na začátku tvého byznysového příběhu nějaká příprava byznys plánu, nebo jsi do toho šla po hlavě?
Na začátku jsem žádný byznysplán nenapsala, rozhodnutí o podnikání mě přivedlo období pandemie covid-19, kdy jsem jako matka dvou dcer musela pracovat z domova. Pracovala jsem jako telefonní obchodnice, dosahovala jsem nadprůměrných výsledků, a nakonec jsem se rozhodla založit vlastní podnik.

Co ti v podnikání přináší největší radost?
V EVoříškách mě nejvíce těší kreativita spojená s vývojem nových příchutí a radost z pozitivních ohlasů zákazníků, například až slastné reakce na kávové mandle.

U Ekopi je to okamžik, kdy mohu klientům představit slogan či text a slyším zpětnou vazbu 'To přesně sedí!' nebo 'Pecka, to by mě nikdy nenapadlo!'. Tyto reakce jsou pro mě pohlazením na duši.

Jaké máš další podnikatelské ambice?
U EVoříšků je mým cílem vybudovat stabilní rodinnou firmu, která bude zásobovat kvalitními produkty vybrané kavárny, prodejny a náročné zákazníky.

V rámci Ekopi bych ráda dále konzultovala a mentorovala začínající podnikatelky, zejména v online prostředí, a předávala jim své zkušenosti.

Kde čerpáš pro své podnikání inspiraci?
U EVoříšků čerpám inspiraci z vlastních chuťových preferencí a sleduji současné trendy v gastronomii.

Pro Ekopi se vzdělávám na odborných školeních u zkušenějších kolegů a aktivně sleduji profesní síť LinkedIn.

Jak se ti tady v regionu podniká?
V rámci EVoříšků oceňuji podporu MAS a Asociace regionálních značek – certifikát 'Brněnsko originální produkt' a možnost účastnit se místních trhů.

U Ekopi pracuji převážně na dálku, takže brněnský venkov pro mou online činnost není rozhodující.

Co bys dělala, kdybys nepodnikala?
Asi bych pracovala v marketingu a obchodě, což je obor, ve kterém jsem působila před založením vlastního podnikání.

Řídit dva projekty musí být náročné, kdo tě v podnikání nejvíce podporuje?
Největší oporou jsou mi má maminka a manžel, kteří se mnou jezdí na trhy, ochutnávají nové příchutě a podílejí se na dalším rozvoji.

Chceš něco lidem v Brně a jeho venkovském okolí vzkázat?
Ráda bych poděkovala všem, kteří podporují místní výrobce a věnují pozornost kvalitnímu složení. Zároveň vás zvu k návštěvě e-shopu, kde si můžete vybrat EVoříšky podle vlastního vkusu.

Kde můžeme tvoje podnikání sledovat?
Web: evorisky.cz a ekopi.cz, Facebook: evoriskycz.

Eva VOTÁPKOVÁ | copywriterka a lokální producent | evca@evorisky.cz

Kamil Kavka